ماهرخماهرخ، تا این لحظه: 12 سال و 7 ماه و 9 روز سن داره
فردینفردین، تا این لحظه: 4 سال و 10 ماه و 26 روز سن داره
زمانی که خودم شروع کردم به نوشتن🌈زمانی که خودم شروع کردم به نوشتن🌈، تا این لحظه: 1 سال و 1 ماه و 22 روز سن داره
تولد شمار وبلاگم🌙✨️🦋تولد شمار وبلاگم🌙✨️🦋، تا این لحظه: 11 سال و 1 ماه و 2 روز سن داره

Mahake man

🔗⛓️‍💥

شعار ----------------->عمل2

1393/11/20 12:56
166 بازدید
اشتراک گذاری

 

 

من شعاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااار میدم بهمیــــــــــــــن بلنــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــدی

در ادامه ی شعار میدم به همین بلنــــــــــــــــــــــــــدی میخوام بحث ببرم به اونجا که چرا فقط تئوری یاد میگیریم؟؟؟چرا وقتی به پای عمل به تئوریهامون میرسیم کلا همه چیو فراموش میکنیم میشیم یه آدم هیچی ندون

کسی که با احساس و اعصابش عمل میکنه

چی میشه مگه؟

البته اگه یه روز  یه مطلبی در مورد بچمون تئوری یاد بگیریم و همون روز مجبور به استفادش بشیم خیلی درست و اصولی رفتار میکنیم و همون روزم کلی کیف میکنیم و به به

هفته بعد دوباره بچه همون حرکت تکرار میکنه و ما عملی غیر از یادداشته ی ذهنمون انجام میدیم

رفتاری از روی اعصاب و احساس و ... . شاید در کل اشتباه !!!و عذاب وجدان رفتار اشتباه و اینکه ،ای وای، من که میدونستم باید چیکار کنم ،پس چی شد حالاااااااااااااااااا،حواسم کجاس؟

اینجاست که حرف از محرک ها پیش میاد،محرک های بیرونی و محرک های درونی

و منی که فقط محرک بیرونی  درست دارم (محرک های آنی و لحظه ای)و کمتر محرک درونی درست(عدات و رفتار های درست)

محرک های درونی غلط که همون رفتار های اشتباه ما با کودکانمون هست، عادات اشتباهی هستن که از کودکی پدربزرگ ها و مادربزرگها و چه بسا خیلی قبل تر از اونها کم کم با کمی تغییر بما منتقل شده

مثلا عادت تنبیه کردن که البته تنبیه های ما ما در گفتار تنبیه و متاسفانه  در عمل کیفر و در بهترین حالت مجازات هست

یا عادت فریاد در عصبانیت

عادت بکن نکن های بی جهت

نظم و انضباط های بی مورد و ...

قبل از هر کار برای تربیت فرزند باید به گذشته برگشته و باور ها و اندیشه های اشتباه گذشته را برای هر فصل از زندگی از ذهن و اندیشه خود پاک کنیم

چه در مورد تربیت فرزند و یا برخورد با همسر ،دوست و خویش

کتابی معرفی میکنیم در باب این خانه تکانی اندیشه که بسییییییییییییییییییییار مفید و عملی ست

شفای زندگی

نوشته ی لوییز هی

ترجمه گیتی خوشدل

دوستی کتاب را بما داد با مطالعه ی  هر پاراگراف کتاب 1000 بار تشکر میکنیم در دلمان از دوستمان

با خواندن این کتاب و عمل به آن زمینه ای پاک و سفید داریم  عاری از اندیشه و باورهای اشتباه قدیم برای تقویت محرک درونی  درست ، که گامیست بزرگ در تربیت فرزند

گامی که دیگر شعاری در آن نیست و عمل میکنیم

از شعار تا عمل بعدی را به محرک های درونی و بیرونی میپردازیم

تا بعد....

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به Mahake man می باشد